V tem tednu je bilo zaslediti preko medijev veliko govora o vodah.. O čemer so pripovedovali in razmišljali najstarejši otroci na oddelku B.  Predšolsko obdobje je najprimernejši čas za sožitje otrok z naravo in ozaveščanje o pomenu vode. V našem vrtcu se trudimo, da otroke že zelo zgodaj seznanjamo s pomenom vode za življenje, njeno uporabo in z načini varovanja in varčevanja z njo. Predvsem čista in pitna voda ni samoumevna in v neomejenih količinah. Naloga nas vseh je, da se tega zavedamo in tudi s svojim zgledom in dejanji vplivamo na to, da čisto vodo ohranjamo kot dobrino.

Z vodo se otroci srečujejo vsak dan: pri umivanju rok, obraza, z njo se odžejajo, opazujejo vremenske pojave, čofotajo po lužah in jo doživljajo na svoj način. Poletje je čas, ko lahko otroci uživajo v igrah z vodo ter odkrivajo in spoznavajo njene lastnosti. Posebej pa to prija v teh vročih poletnih dneh, ko nas voda lahko tudi prijetno ohladi. Otroci radi pripovedujejo svoja poletna doživetja in izkušnje. Zato smo se pogovarjali o rekah, jezerih in morjih, v katerih so se sami kopali in hladili. V prispevku opisujemo, kako smo se z vodo in njenimi lastnostmi spoznavali, jo zaznavali z vsemi čutili, izvajali poskuse. Izvedli smo dejavnosti, ki so ozaveščale otroke glede osnovnih lastnosti vode, pomenu vode za življenje, za ohranjanje zdravja in varčevanju z njo.

V uvodnem delu sem otrokom zastavila vprašanje: »Iz kje dobimo vodo?« Otroci so nanizali kar nekaj zanimivih odgovorov, od tega da vodo dobimo iz pipe, da priteče od tam, kjer se tuširamo, iz slapa, pa celo da vodo dobimo od slona. Po dodatno zastavljenih vprašanjih smo prišli do odgovora, da je dež voda, ki pada iz oblakov.  Za lažje razumevanje smo si ogledali animacijo kroženja vode v naravi preko računalnika ( Modri Jan – Kroženje vode). Otroke je animacija zelo pritegnila in po končanem ogledu se je vnela burna razprava. Ugotavljali smo, da je voda prozorna, hladna ali topla, da je lahko sladka ali slana, stoječa ali tekoča, da v njej prebivajo živali in rastline, da se z njo umivamo, peremo oblačila, posodo in predvsem, da je pomembna pri prehrani – za kuhanje in kot pijača. Za ponazoritev različnih agregatnih stanj vode smo uporabili demonstracijo in poskus, kaj se z vodo zgodi, če jo damo v zamrzovalnik in kaj se z njo zgodi, če jo segrevamo. V knjižnici smo si izposodili razne enciklopedije, kjer smo spoznavali morja, jezera, reke, potoke, mlake; opazovali in skušali razumeti, zakaj vse je voda tako pomembna. Ne samo za nas, za vsa živa bitja, za naš planet.  Na osnovi intenzivnega čutnega doživljanja, so otroci ustvarjali likovne umetnine, svoje občutke pa so izražali tudi v petju in plesu.

Kaj vse smo z vodo počeli na oddelku B in C,  si lahko pogledate v SLIKAH.

»Voda je osnovna življenjska tekočina za življenje in obstoj živega sveta. Snov s katero se prične nov dan in brez nje ugasne sleherno življenje.« (Katalinič, 2010, str. 29)

Zapisale:  Antonija, Karmen in Marjana

 

Na oddelku C smo združene skupine mešanih starosti. Vsaka skupina je raziskovala na svoj način, vsi pa smo se ukvarjali z podobnimi dejavnostmi:

-prosta igra na igralih,

-ogled dramske predstave – Dekle je po vodo šlo (katero sva pripravili vzgojiteljica Marinka in Tjaša),

-igra s peskom in vodo (tudi z vodo v pesku),

-izdelava pahljač in okrasitev le-teh z barvami,

-prepevanje poletnih pesmic,

-ugotavljanje poletnih ugank,

-sprehod in gibanje izven vrtca,

-pripravili smo nekakšen športni dan na igrišču vrtca, z različnimi športnimi rekviziti,

-se igrali in prirejali predstavo s senčnimi lutkami, idr.

Prav vsi otroci so uživali v dejavnostih, se imeli lepo ter se kljub počitnicam veliko novega naučili.

Zapisale: vzgojiteljice oddelka C

(Skupno 100 obiskov, današnjih obiskov 1)