TEDEN MOBILNOSTI NA ORMOŠKI CESTI 21

Evropski teden mobilnosti s projektom Trajnostna mobilnost

Skupine iz vrtca na Ormoški 21 bomo skozi celotno leto vpeti v trajnostno mobilnost. V projekt so vključeni 3 oddelki drugega starostnega obdobja. V sklopu projekta Trajnostna mobilnost v vrtcih je cilj spodbujanje k spreminjanju potovalnih navad in posledično k zmanjševanju motoriziranega prometa v okolici vrtca, k vsakodnevnemu gibanju otrok ter skrbi za zdravo okolje in zdravje. Ta projekt smo pričeli v tem času  tedna mobilnosti, kjer smo pričeli s projektom Beli zajček, v katerem  spodbujamo otroke in njihove starše k vsakodnevnemu prihodu in odhodu iz vrtca na čim bolj trajnosten način. Cilj igre je  očistiti kožušček belega zajčka, ker se je ta umazal zaradi izpušnih plinov avtomobilov. Otroci  kožušček čistijo z belimi krogci, ki so jih dobili, če so v vrtec prišli na trajnosten način.

V skupini VRTAVK  sem otrokom predstavila pismo o Belem zajčku. Preko pogovora sem otroke vodila k razmišljanju o vzrokih obarvanosti zajčkovih kožuščkov. Nadaljevali smo z razmišljanjem o njihovih načinih gibanja v času, ko niso v vrtcu in načinih jutranjega prihoda v vrtec. Dogovorili smo se, da se bodo s starši dogovorili, da zjutraj pridejo v vrtec peš, s kolesom, s skiroji, … in tako pripomogli, da bo njihov zajček postajal vedno bolj bel. Sprejeli smo dogovor, da pustijo avtomobile vsaj 200 m stran od vrtca. Odzivi otrok so bili zelo pozitivni, saj so sami med seboj pričeli tekmovati kdo ima bolj belega zajčka ter bili zelo ponosni, ko so ob jutrih dobili belo nalepko, ki so jo pritrdili na zajčka. Ko smo hodili na sprehode, smo šteli avtomobile na parkiriščih, na cesti, opazovali kakšna prevozna sredstva so na naših cestah, opazovali prometne znake, vonjali zrak ob cesti in ga primerjali s tistim v gozdu, v parku. Otroci so ugotovili, da je veliko bolj prijetno vdihniti na polno v parku kot ob cesti istočasno pa so prišli do zaključka, da je ob cesti zelo hrupno, v naravi pa je veliko tišine. Otroci so preko dejavnosti spoznavali tudi promet in prevozna sredstva. Na področju matematike smo razvrščali vozila v tri kotičke kot promet poteka: kotiček z vodo – vodni promet, kotiček s plastično cesto – cestni promet in kotiček s kopreno in kartonskimi oblaki – zračni promet. Naredili plakat s slikami razvrščanja vozil po onesnaženosti zraka. Na področju jezika smo se igrali gibalne igre, kjer so se gibali na prepoznano prvo črko vozila (V-vlak), ugotavljali uganke, se igrali simbolne igre, igrali s črkami, glasovi. Na področju umetnosti smo risali na temo Moja pot v vrtec, se igrali glasbeno didaktične igre o zajcih, se vživlja v vlogo živali, predmetov, pleše plesne igre o Zajcih in se igrali rajalne igre Potujemo v in Mi se z vlakom peljemo. Končali bomo s to temo 22.9. ob dnevu brez avtomobila, kjer bomo pripravili pred vhodom v vrtec na Ormoški razstavo za starše.

SLIKE DEJAVNOSTI

Zapisala: Koordinatorka projekta Antonija Podnar

(Skupno 503 obiskov, današnjih obiskov 1)