V tematskem sklopu Zakaj-i in kako-ji radovednosti smo pri otrocih spodbujali radovednost. Preko pogovorov, ogledu enciklopedij in različnih posnetkov smo pri otrocih sprožili zainteresiranost, da izvedo, kako nastanejo nekateri vsakdanji predmeti. Ob vsem raziskovanju smo ugotovili, kako si nekatere predmete lahko izdelajo sami. Tako smo sledili kurikularnemu cilju iz področja narave: spoznavanje tehničnih predmetov in razvijanje spretnosti na področju tehnike in tehnologije. Otroci so tako raziskovali, kako nastanejo barvice in z njimi tudi ustvarjali različne mandale in risbe. Raziskali, kako se izdela kemični svinčnik. Jih uporabljali za risanje, pisanje in barvanje. Kemične svinčnike smo tudi razstavljali in nazaj sestavljali, pri čemer so urili tudi fino motoriko. Ob tem smo se pri vseh predmetih pogovarjali iz katerih materialov so predmeti narejeni. Prav tako, pa smo spoznavali surovino oz. vir od koder ta material dobimo. Tako so spoznali, da je les in papir pridobljen iz dreves, steklo iz peska, plastika iz nafte ter kovine iz rudnin. Raziskali smo telefone, tako tiste stare kot tudi sedanje, novodobne. Spoznavali pametne ure, računalnik in ob tem tipke, tipkovnice in ekrane na “tač”. Zelo jim je bilo zanimivo, ko so se lahko med sabo poklicali s pomočjo pravih telefonov. Ob tem so morali vtipkati telefonsko številko in vedeti pritisniti tipko za klicanje. Spoznali smo, da jim to, ob vsem času koliko ga preživijo na telefonih, gre najmanj od rok. Na pobudo nekaj otrok smo raziskovali vesolje, rakete, satelite, astronavtsko obleko in življenje v vesolju. Raziskali smo, kako nastane igrača avtomobilček. Izdelali smo igračo avtomobilček, ki ga je poganjal zrak. Potem smo raziskovali izdelavo ptičje krmilnice. Pogledali smo si več izdelav različnih ptičjih krmilnic, ki jih lahko naredijo doma s starši. Ptičjo krmilnico so nato likovno upodobili. Nastale so prav zanimive ideje krmilnic. Raziskali smo ure in si izdelali tudi svojo uro. Ob tem so otroci spoznavali različne ure (ročne, peščene, ure za bujenje, stenske ure, sončne ure). Izvedeli so kaj je čas, kako ga merimo in se seznanjali s števili. Veliko so se igrali z urami, prav tako pa s tipkovnicami, telefoni, blagajnami, kalkulatorji, tehtnicami. Ob tem ko so spoznavali števila in se z njimi igrali so tudi pridobili izkušnjo s pomenom in zapisom števila nič. Veliko so delili predmete in snovi v skupine, ter sestavljali in razstavljali. Otroci so spoznavali odnos med vzrokom in posledico, se seznanjali z verjetnostjo dogodka in rabili izraze za opisovanje verjetnosti dogodka ter preverjali smiselnost dobljene rešitve problema. Spoznavali so tudi maske (obrazne maske, linška maska, maska kurenta) in ob tem spoznavali materiale iz katerih so te maske lahko narejene. Masko kurenta so si tudi izdelali in naredili razstavo v “predverju” našega vrtca, na katero so še posebej ponosni. Ob vsem tem pa so se v teh dveh mesecih dogajale vzporedne dejavnosti in sicer: praznovanje rojstnih dni, vadbene ure, zobna preventiva, program Neon, delavnica s terapevtskim psom, glasbene urice v domu kulture, lutkovni abonma, ki so nam obogatile in popestrile naš vsakdan.
Nekaj utrinkov si lahko pogledate
v naši FOTO galeriji.