PORAJAJOČA SE PISMENOST
PREDSTAVITEV VRTCA |
|
ZAVOD |
VRTEC LJUTOMER |
POSLANSTVO IN VIZIJA |
VESELO IN IGRIVO OTROŠTVO OTROK
|
VREDNOTE |
spoštovanja, delavnosti, poštenja, odgovornosti, zdravja, spoštovanja dogovorov in čutenja. |
KONTEKST |
Zgodnja pismenost kot izziv za pridobivanje novih kompetenc otrok in odraslih |
- 1. Akcijski načrt
AKCIJSKI NAČRT za šolsko leto 2015 – 2016 |
||||||
PREDNOSTNO PODROČJE KAKOVOSTI |
Porajajoča se pismenost v vrtcu v povezavi z matematično in naravoslovno pismenostjo |
|||||
IZHODIŠČA ZA OPREDELITEV CILJEV: |
|
|||||
CILJI (Kaj želimo izboljšati, uresničiti?): Usposabljanje strokovnih delavk za spodbujanje in spremljanje simbolne igre otrok z vidika bogatega in spodbudnega učnega okolja tako v igralnici kot na igrišču itd. Spodbujanje integracije bralne pismenosti z matematično, naravoslovno in drugimi pismenostmi. Načrtno opazovanje otrok na področju razvoja govora in porajajoče pismenosti kot izhodišče načrtovanja.. |
||||||
DEJAVNOSTI (Kako bomo dosegli, kar želimo?) |
NOSILEC DEJAV. (npr. ravnatelj, vodja aktiva, vzgojitelji) |
VKLJUČENI V DEJ. (npr. otroci, vzgoj., starši) |
ROKI ZA IZVEDBO DEJAVNOSTI |
POTREBNI VIRI (človeški in materialni viri, proračun, projekt, oprema, IKT, čas…) |
||
NAČRTOVANJE SIMBOLNE IGRE Z VIDIKA INTEGRACIJE RAZLIČNIH VRST PISMENOSTI |
tim za prednostno nalogo |
pedagoški delavci, otroci |
celoletna naloga |
KNJIGE, ČASOPISI, PRIPOMOČKI ZA SIMBOLNO IGRO, E-GRADIVA, ZBORNIK SUPRE-SIMBOLNA IGRA, PRIMERI DOBRE PRAKSE, KNJIŽNIČARJI, SVETOVALKA ZAVODA ZA ŠOLSTVO, STARŠI |
||
NAČRTNA PRIPRAVA UČ. OKOLJA ZA SPODBUJANJE NOVIH VRST SIMB.IGRE S PODR. NARAVOSLOVJA… (GOZDAR, KMET, VRTNAR…) |
tandemi skupin, vodje aktivov |
otroci, pedagoški delavci, starši |
celoletna naloga |
|||
NAČRTNA PRIPRAVA SPODBUDNEGA UČ.OKOLJA, KI SPODBUJA MISELNE IZZIVE |
tandemi skupin, vodje aktivov |
pedagoški delavci, otroci |
celoletna naloga |
|||
VREDNOTENJE IZVEDENIH DEJ. Z OTROKI (poslušanje posnetkov, ogled videoposnetka, fotogr., risbic..) IN NAČRT. GLEDE NA UGOTOVITVE |
tim za prednostno nalogo |
otroci, pedagoški delavci, starši |
celo šolsko leto |
|||
IZOBRAŽEVANJE-DELAVNICE, KOL. HOSPITACIJE.. |
ravnateljica, vzgojni timi, zunanji sodelavci |
pedagoški delavci |
oktober, januar, april |
|||
ZAPISI O RAZV. GOVORA IN PORAJ.PISM. OTROK |
vsaka pedagoška delavka |
pedagoške delavke, otroci, starši |
celo šolsko leto |
|
||
MERILA IN PODATKI |
– vključevanje otrok v simbolno igro-načrtovano in spontan – vpliv spodbudnega uč. okolja na spontano in načrtovano simbolno igro in razvoj govora – pogostost spodbujanja miselnih izzivov za razvoj zgodnje pismenosti – povezovanje bralne pismenosti z matematično in naravoslovno pismenostjo |
|||||
ZBIRANJE PODATKOV |
Tim za prednostno nalogo bo zbiral naslednje podatke: zvočne zapise, video posnetke, ocenjevalne lestvice, zapis strokovnih razprav na strokovnih aktivih in ped. delavnicah (oktober, april). |
|||||
ANALIZIRANJE PODATKOV |
Primerjava rezultatov racionalne analize o spodbujanju simbolne igre ob začetku in koncu šolskega leta na nivoju vrtca in oddelka. Strokovna diskusija ob videoposnetkih in zbirnikih samoevalvacije s pomočjo ocenjevalnih lestvic. |
|||||
UPORABA UGOTOVITEV |
Ugotovitve bomo uporabili pri načrtovanju in izvajanju pedagoškega dela v oddelkih, pogovornih urah s starši in obravnavi na vzgojiteljskem zboru |
|||||
VAROVANJE PODATKOV in PREDSTAVITEV UGOTOVITEV IZBOLJŠAV |
||||||
VAROVANJE IN DOSTOPNOST PODATKOV |
Podatki, analize so dostopne vzgojiteljem, staršem, Zavodu za šolstvo |
|||||
PREDSTAVITEV UGOTOVITEV |
Ugotovitve bomo uporabili pri načrtovanju in izvajanju pedagoškega dela v oddelkih, PU s starši in na vzgoj. Ugotovitve predstavimo staršem na roditeljskem sestanku ob koncu šolskega leta, predstavitev ugotovitev na regijskem strokovnem srečanju ravnateljev Zavoda za šolstvo. |
|||||
DELOVANJE STROKOVNIH ORGANOV VRTCA V OKVIRU URESNIČEVANJA PREDNOSTNE NALOGE:
- VZGOJITELJSKI ZBOR:
– november 2015– Kodeks etičnega ravnanja v vrtcu-1. del in aplikacija ugotovitev na izvajanje projekta zgodnje pismenosti
– februar 2016-Kodeks etičnega ravnanja v vrtcu-2. del in povezovanje le- tega z načrtnim opazovanjem in spremljanjem razvoja vseh otrok, posebej še tistih, ki jim slovenščina ni materni jezik in tistih, ki prihajajo iz socialno manj spodbudnega okolja
– april 2016– Analiza izvedbe naloge s področja zgodnje pismenosti glede na potek projekta Zavoda za šolstvo
- AKTIVI PO STAROSTNIH STOPNJAH:
- oktober 2015-Spodbujanje simbolne igre na igrišču z vidika matematične in naravoslovne pismenosti; priprava obrazca za spremljanje razvoja govora in porajajoče pismenosti
- januar 2016-vsak tandem pripravi eno dejavnost s področja matematike (utrjevanje barv, prirejanje) in kako lahko predlagano dejavnost smiselno povežemo s spodbujanjem simbolne igre
- april 2016-primerjalna analiza spodbujanja simbolne igre, miselnih izzivov v oddelku… od začetka šol. leta do aprila in konkretne izboljšave
Določene naloge bomo vezali na srečanja timov v okviru Zavoda za šolstvo in vsebin ŠS. Vsak tandem izdela AN oddelka in si merila oblikuje glede na starost otrok in posebnosti skupine. Verjetno že ima vsak tandem obrazec za spremljanje otrokovega razvoja. Bomo pa na prvem aktivu v sodelovanju s ped. svetovalko izdelali uporaben obrazec..