Z OSTRŽKOM V SVET PRAVLJIC – BRALNI OSTRŽEK
Bralna pismenost ima izjemno pomemben vpliv v predšolskem obdobju, saj je to čas, ko se otroci začnejo spoznavati z jezikom, besedami, in pisanjem ter razvijati svoje osnovne bralne spretnosti. To obdobje je ključno za razvoj temeljnih jezikovnih veščin, ki bodo otrokom pomagale pri uspešnem vključevanju v šolsko okolje in kasnejšem akademskem uspehu.
Tukaj je nekaj pomembnih vidikov bralne pismenosti v predšolskem obdobju:
Razvoj besedišča: Otroci v tem obdobju aktivno gradijo svoje besedišče, tako da se učijo novih besed in njihovih pomenov. Bogato besedišče je osnova za razumevanje besedil in komunikacijo v širšem smislu.
Fonološka zavedanja: To se nanaša na sposobnost razpoznavanja in manipulacije z zvoki v besedah. Otroci se učijo razlikovati med zvoki, kar je ključno za razumevanje povezave med zvoki in črkami ter kasnejše branje.
Razvijanje poslušanja in razumevanja: Prepoznavanje zgodbe ali niza dogodkov v prebrani ali povedani besedi otrokom pomaga razvijati sposobnost sledenja in razumevanja besedila, kar je temelj za kasnejše razumevanje kompleksnejših besedil.
Sposobnost pripovedovanja in pisanja: Otroci se učijo izražati svoje misli in zgodbe tako ustno kot pisno. To spodbuja kreativnost, domišljijo in razvoj pisnih komunikacijskih spretnosti.
Vzpostavljanje pozitivnega odnosa do branja: Predšolsko obdobje je čas, ko se lahko oblikuje pozitiven odnos do branja in učenja. Zgodnje izkušnje z branjem lahko vplivajo na to, ali se bo otrok kasneje z veseljem loteval branja in učenja novih stvari.
Razvijanje koncentracije in pozornosti: Branje zahteva osredotočenost, kar je veščina, ki jo je treba razviti že v predšolskem obdobju. Sposobnost zadrževanja pozornosti je ključna za kasnejše uspešno branje in učenje.
Vse te spretnosti in znanja, pridobljena v predšolskem obdobju, postavljajo temelje za uspešno nadaljnje učenje in akademsko rast otroka. Spodbujanje bralne pismenosti v predšolskem obdobju tako pripomore k celovitemu razvoju otroka ter mu omogoča boljše priprave na vstop v šolo in prihodnje izzive.
CILJI:
- Spodbujanje kulture branja in prepoznavanje knjige kot dragocenega vira znanja in
kulturne vrednote.
- Aktivno vključevanje družine v vzgojno delo s pomočjo branja in pripovedovanja pravljic,
ki otrokom omogoča občutek varnosti in povezanosti v družinskem krogu.
- Krepitev medosebnih vezi in soustvarjanje nepozabnih skupnih trenutkov ob prebiranju
knjig.
- Spodbujanje nebesednega izražanja, ki omogoča otrokom razvoj kreativnosti in
komunikacijskih veščin zunaj besednega okvira.
- Obogatitev besednega zaklada in spodbujanje razvoja kritičnega mišljenja skozi
raznoliko bralno izkušnjo.
- Vzgoja za trajnostni razvoj s poudarkom na vključevanju ekoloških vsebin v bralne
dejavnosti, kar spodbuja zavest o pomembnosti ohranjanja okolja.
- Oblikovanje pozitivnega odnosa do knjig kot izvorov znanja, domišljije in užitka ter
spodbujanje spoštljivega ravnanja z njimi.
- Kreativno ustvarjanje lastnih knjižnih del kot izraz otrokove individualnosti in domišljije,
kar spodbuja samozavest in ustvarjalnost.
DEJAVNOSTI:
- Spodbujanje otrokovega samostojnega pripovedovanja, ki omogoča izražanje lastnih
misli in domišljije.
- Raznolika predstavitev prebranih knjig, pesmic, ugank in informacij iz leksikona v vrtcu,
pri čemer se posebna pozornost nameni tudi vsebinam o varovanju okolja.
- Aktivno spodbujanje razvoja govornih spretnosti pri otrocih, ki omogoča izboljšanje
njihovih komunikacijskih sposobnosti.
- Nenehno prisotni kotički s knjigami, ki spodbujajo redno branje in raziskovanje ter
omogočajo neprekinjen dostop do knjižnih vsebin.
- Uvajanje knjižnih nahrbtnikov, ki otrokom omogočajo, da si izposojajo knjige za domače
branje in s tem spodbujajo navado branja zunaj vrtca.
- Organizacija obiskov matične knjižnice, ki otrokom omogoča spoznavanje večjega
knjižničnega okolja in raznolikih knjižnih virov.
- Sklepni dogodek “Bralnega ostržka” v Domu kulture Ljutomer ali v igralnicah v vrtcu, ki
poudarja pomembnost bralne pismenosti ter razvijanja ljubezni do branja in učenja.
Program se izvaja v petih skupinah od 4-6 let.
KOORDINATORJI: pedagoške delavke štirih starejših skupin.
POMOČ: Ksenija Žuman.